DNC Cites Discredited Memos Hours After CBS Apology

By Nathan Burchfiel | July 7, 2008 | 8:30 PM EDT

(CNSNews.com) - Hours after CBS News executives apologized for using faulty National Guard memos in a "60 Minutes Wednesday" segment criticizing President Bush's military service, the Democratic National Committee continued to cite the documents on its website.

As of Monday at 4:15 p.m. the DNC "News" section of the website was still accusing Bush of lying about whether he had received special treatment in order to get into the Texas Air National Guard in the early 1970s. The DNC site was using a Sept. 9 article in The Washington Post, which referred specifically to the memos.

"President Bush failed to carry out a direct order from his superior in the Texas Air National Guard in May 1972 to undertake a medical examination that was necessary for him to remain a qualified pilot, according to documents made public yesterday," the DNC website stated, in reference to the Post article.

However, Monday, CBS News announced that it could no longer vouch for the authenticity of the documents used in the "60 Minutes" segment of Sept. 8, anchored by Dan Rather.

The DNC website had also continued to post a partial transcript from Rather's interview with former Texas Lt. Gov. Ben Barnes for the "60 Minutes Wednesday" segment, long after Barnes' daughter had come forth to say her father lied when he spoke with Rather for the story.

The DNC includes no references to the allegations of forgery that surfaced more than ten days ago when CNSNews.com was the first new organization to report that typography experts were troubled by the memos. Nor does the site refer to the Monday morning announcement from CBS executives and anchor Dan Rather apologizing for using the documents in the "60 Minutes II" report.

Rather announced Monday morning that he and CBS had "been misled on the key question of how our source for the documents came into possession of these papers.

"I no longer have the confidence in these documents that would allow us to continue vouching for them journalistically," Rather said in a statement. He apologized, saying, "We made a mistake in judgment, and for that I am sorry."

Representatives from the Democratic National Committee did not return a request for comment.